Geniusz? Wykształcenie? Pracowitość? Czego potrzeba, aby osiągnąć sukces na polskim rynku muzycznym? Wg Bovskiej jest to plan na siebie, pokonywanie swoich słabości oraz ciągła praca. Trzeba jeszcze zbiegu wielu okoliczności losowych – m.in. znalezienia się w odpowiednim miejscu i czasie oraz wkładu materialnego.
Magda Grabowska-Wacławek „Bovska” to polska ilustratorka, piosenkarka oraz autorka tekstów. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Jej teledyski mają miliony wyświetleń, a piosenki goszczą w znanych serialach i filmach. Jej najbardziej popularne dzieło to „Kaktus”, którego zna niemal każdy.
– Największym wyzwaniem dla twórcy jest trzymanie swojej ścieżki niezależnie od wiatru, który wieje w różnych kierunkach. Myślę, że to jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Cały czas trzeba się uczyć i przekraczać swoje możliwości. Myślę, że wytwórnia może bardzo pomóc, zwłaszcza jeśli ten artysta jest jakoś ukształtowany, ma na siebie pomysł. W zależności od kontraktu jaki artysta ma z wytwórnią może to być pomoc stricte materialna, bo często młodego człowieka nie stać na wydanie płyty. Można też wydawać i dystrybuować niezależnie, bez wytwórni – mówi Magda Grabowska-Wacławek „Bovska”, wokalistka, autorka tekstów i piosenek.
Piosenkarka poleca młodym, początkującym artystom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z muzyką, żeby wierzyli, że to co robią jest świetne. Jeżeli ktoś podejmuje decyzję, że chce coś wydać, powinien wiedzieć co czym jest „to coś”. Bovska podpowiada, że warto zastanowić się nad tym co chce się swoją muzyką przekazać, jaką wartość ma nieść za sobą dana twórczość. Najważniejsze jednak żeby wierzyć w siebie na sto procent – tylko tak można przekonać do tego kogoś innego.
Podczas Dnia Muzyki Niezależnej Alians Niezależnych Producentów Muzycznych i ich Reprezentantów zachęcał wszystkich twórców do dołączenia. ANPM to nowo powstałe Porozumienie Niezależnych Producentów Muzycznych i ich Reprezentantów. Zostało zawiązane na podobieństwo organizacji takich jak niemiecki VUT, czy amerykańskie A2IM, które od lat umacniają pozycję sektora niezależnego w branży muzycznej. ANPM ma na celu m.in.
Zwiększenie udziału muzyki związanej z kulturą polską w emisji radiowej, zagwarantowanie udziału muzyki niezależnej w emisji radiowej, a także zwiększenie eksportu polskiej muzyki. Projekt jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
@newsrm.tv