Płatności bez gotówki zyskują coraz większą popularność. Nic dziwnego. Użytkownicy kart płatniczych i płatności mobilnych przyznają, że są one szybkie i komfortowe i… coraz rzadziej sięgają po gotówkę.
Płatności bezgotówkowe mają coraz więcej zwolenników. Z danych ministerstwa przedsiębiorczości i technologii wynika, że Polacy są posiadaczami ponad 32 mln kont osobistych i 40 mln kart płatniczych. Co więcej, okazuje się, że 20 mln Polaków korzysta z bankowości internetowej.
Te dane mówią same za siebie. Płatności bezgotówkowe są szybkie i wygodne. Nie ma konieczności noszenia przy sobie portfela wypchanego monetami i banknotami, odliczania konkretnej kwoty, czekania na wydanie reszty. Zgubienie lub kradzież karty płatniczej, w przeciwieństwie do gotówki, nie oznacza utraty pieniędzy, ponieważ można to od razu zgłosić, a kartę płatniczą – zablokować.
Trend odchodzenia od gotówki na rzecz płatności elektronicznych sprawia, że w przestrzeni publicznej pojawia się coraz więcej terminali płatniczych. W ramach programu upowszechniania płatności bezgotówkowych – inicjatywie o nazwie Polska Bezgotówkowa – przedsiębiorcy mogą otrzymać darmowe terminale płatnicze pod warunkiem, że do tej pory lub w ciągu ostatnich 12 miesięcy, nie oferowali swoim klientom płatności bezgotówkowych.
Przedsiębiorcy, którzy chcą otrzymać darmowy terminal powinni wejść na stronę bezgotowki.pl, wybrać do trzech darmowych terminali płatniczych, wypełnić zgłoszenie, przejść weryfikację i oczekiwać na dostawę urządzeń. Udział w programie jest bezpłatny, a jego uczestnicy przez 12 miesięcy nie płacą prowizji od transakcji kartami Visa i Mastercard. Ponadto, mają też zapewnione wsparcie techniczne. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów na temat oferty eService w ramach Polski Bezgotówkowej wejdź na stronę https://bezgotowki.pl/.
Warto bezgotówkowo!
Udostępnienie klientom terminala płatniczego wpływa na obroty firmy. Okazuje się, że przedsiębiorcy, którzy skorzystali w programu chętnie polecają go innym. Klienci przyznają zaś, że w punktach, w których mogą zapłacić bez gotówki skłonni są częściej robić zakupy i wydawać większe kwoty. Punkty handlowo-usługowe oferujące takie metody płatności postrzegane są przez nich jako nowoczesne i przyjazne klientom.
Kartą płatniczą lub smartfonem, np. za pomocą systemu BLIK, można też coraz częściej zapłacić za bilet komunikacji czy parkowanie. Płatności bezgotówkowe przyjmowane są też coraz częściej w warzywniakach, na bazarach i w salonach fryzjersko-kosmetycznych.
Materiał partnera zewnętrznego