Rollup to bardzo popularne narzędzie reklamowe, najczęściej stosowane na targach i w innych miejscach wystawienniczych. Tego rodzaju nośnik marketingowy ceniony jest za swoje liczne zalety, do których należy również wszechstronność. Dowiedz się, w jakich sytuacjach możesz zastosować rollup i dlaczego warto.
Rollup – funkcje i zalety
Rollup to plansza reklamowa rozpięta na specjalnym stojaku z kasetą, w której „chowa się” zrolowany baner (stąd nazwa produktu). Taka konstrukcja sprawia, że banery reklamowe rollup są łatwe w transporcie. Całość składa się do niewielkich wymiarów i waży nie więcej niż kilka kilogramów. Specjalna torba transportowa dołączona do większości produktów tego typu wpływa na ich jeszcze większą mobilność oraz pozwala ochronić zawartość podczas przewozu i składowania. Dlatego rollupy są sztandarowym elementem targów i innych miejsc znajdujących się poza biurem, w którym firmy przedstawiają swoje oferty. Ich podstawową funkcją jest ta reklamowe, jednak mogą pełnić również funkcje informacyjne, ponieważ świetnie nadają się do prezentowania grafik, tekstu czy map. To wiąże się z kolei z ich szerokim zastosowaniem.
Rollupy reklamowe i informacyjne mają wiele zalet. Poza mobilnością jest to:
- łatwy montaż i demontaż,
- uniwersalność (mogą przedstawiać dowolne treści),
- trwałość – rollupy wysokiej jakości mogą być używane wielokrotnie,
- możliwość wymiany grafiki – zmiana oferty lub strategii marketingowej wymaga tylko wykonania nowego wydruku bannera,
- możliwość dwustronnej prezentacji treści,
- nowoczesny design,
- przystępna cena – szczególnie jeśli wziąć pod uwagę możliwość wielokrotnego i różnorodnego zastosowania.
Jak wykorzystać rollup?
Rollupy to przede wszystkim świetne systemy wystawiennicze. Obecnie trudno znaleźć na branżowych targach i podobnych eventach stoisko, które ich nie wykorzystuje. Dzieje się tak między innymi dlatego, że umożliwiają prezentację treści na linii wzroku odbiorcy. Istotne są również pozostałe zalety wymienione wyżej. Stojak reklamowy dzięki jego konstrukcji można łatwo rozstawić, a później złożyć, dlatego organizacja samego stanowiska i jego przygotowanie zajmują niewiele czasu i nie wymagają nadmiernego wysiłku.
Rollupy często są również elementami szkoleń, seminariów i prezentacji. Stanowią wspaniałe uzupełnienie zmieniających się treści zazwyczaj wyświetlanych w takich sytuacjach z rzutnika. Jeśli chcesz, by odbiorcy najważniejsze treści mogli mieć cały czas przed oczami, rollup będzie doskonałym rozwiązaniem. Możesz umieścić na nim najważniejsze punkty swojej prezentacji, które będziesz po kolei omawiał lub też podstawowe parametry produktu czy usługi, który sprzedajesz. Taki stojak reklamowy przyda się również do umieszczenia nań danych firmy.
Kolejnymi miejscami, w których pojawiają się rollupy, są imprezy masowe i plenerowe. Wówczas mogą one służyć reklamie, podobnie jak na targach, a także informacji – np. pomóc w kierowaniu gości do odpowiedniego miejsca. Z tego rodzaju nośników można korzystać też w galeriach handlowych – rollupy skutecznie poinformują wówczas np. o obowiązujących promocjach.
Ze względu na możliwość łatwego przenoszenia rollup sprawdza się doskonale poza biurem. Nie oznacza to jednak, że nie można go wykorzystać również w siedzibie firmy. Często z tego rozwiązania korzystają większe przedsiębiorstwa, hotele czy restauracje. Zareklamuj w ten sposób swoją sztandarową usługę, poinformuj o promocjach czy nowej ofercie, przedstaw menu. Banery reklamowe mogą też np. krok po kroku przedstawiać pewne procedury, z czego korzystają m.in. urzędy.
Materiał partnera zewnętrznego