Niektórzy z nas marzą o tym, by stać się kolekcjonerami sztuki, ale zdarzają się również sytuacje, że ktoś nim zostaje niejako wbrew swej woli, na przykład w wyniku odziedziczenia jednego lub kilku obrazów po zmarłym krewnym. W takiej sytuacji pojawia się pytanie: co z tym zrobić?
Pierwszym krokiem jest oczywiście podjęcie decyzji, czy chcemy je zachować, czy nie. Czy podoba nam się ta konkretna praca i jesteśmy podekscytowani, że możemy powiesić ją na ścianie? A może nie podoba nam się, ale lubimy związaną z nią historię rodziny? Albo może podoba nam się ten obraz, ale mamy wrażenie, że może być naprawdę cenny i, szczerze mówiąc, wolelibyśmy go sprzedać?
Jak sprzedać obraz
Jeśli przemyśleliśmy sprawę i zdecydowaliśmy się na ostatnią z wyżej wymienionych opcji, czas zastanowić się jak i gdzie sprzedać obraz. Możemy oczywiście zająć się tym sami i urządzić aukcję na którymś z serwisów aukcyjnych, ale w ten sposób ryzykujemy, że cena, którą osiągniemy, nie będzie adekwatna do wartości obrazu. Warto więc skontaktować się z profesjonalistą, który nie tylko w odpowiedni sposób wyceni dzieło, ale też znajdzie najlepszy możliwy sposób, by je sprzedać.
Profesjonalna ocena
Internet to doskonałe miejsce nie tylko do zawierania znajomości na serwisach społecznościowych, ale także do wyszukiwania informacji. Zanim więc zdecydujemy się na sprzedaż obrazów, poszukajmy w sieci firm specjalizujących się w tej działalności. Mogą to być domy aukcyjne, które szybko i w prosty sposób dokonają wyceny obrazu oraz zajmą się samą sprzedażą. Wiele takich domów oferuje możliwość wstępnej oceny działa za darmo – a więc nawet jeśli zdecydujemy, że jednak nie chcemy sprzedawać obrazu albo mamy zamiar zmienić pośrednika, nic na tym nie stracimy, a będziemy mieć doskonałe rozeznanie w tym, czy obraz, w którego posiadaniu jesteśmy, jest autentyczny i ile jest wart.
Im więcej, tym lepiej
Sprzedaż obrazów to trudna sztuka. Dlatego najlepiej zatrudnić do tego ekspertów. Warto zorientować się, jak wygląda proces sprzedaży w każdej z pośredniczących firm, do których możemy się zwrócić. Na ich stronach internetowych często można znaleźć dokładny opis procesu i ogólnych warunków sprzedaży. Możemy również wysłać zapytanie do więcej niż jednego specjalisty z branży art consultingu. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziemy mieć podstawowe rozeznanie w temacie i łatwiej będzie nam zdecydować, gdzie i jak sprzedać obraz.
Materiał partnera zewnętrznego