Jaka jest różnica między perfumami a eau de toilette w perfumach i wodach kolońskich?

perfumy woda toaletowa
W rzeczywistości, w przypadku większości domów perfumeryjnych z wyższej półki, zapachy są unisex | fot.: materiał partnera

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad różnicą między zapachami oznaczonymi Perfumy a tymi oznaczonymi Woda toaletowa? Ten artykuł wyjaśnia różnicę między perfumami a wodą toaletową i który z nich oferuje lepszą wartość.

Perfumy i eau de toilette odnoszą się do poziomów koncentracji zapachu

W przemyśle perfumeryjnym, marketerzy potrzebowali sposobu, aby wyjaśnić klientom, ile rzeczywistych perfum, lub zapachu, zostało zawarte we flakonie. W przeciwnym razie, skąd klient miałby wiedzieć, czy zapach będzie trwały? Jak miałby zrozumieć, czy cena jest uczciwa? W końcu, kiedy kupujesz butelkę perfum, otrzymujesz głównie mieszankę wody i etanolu (alkoholu) lub niefałszywych rozpuszczalników, takich jak olej jojoba, płynny wosk lub frakcjonowany olej kokosowy.

W rezultacie przemysł perfumeryjny stworzył koncentrującą się kategoryzację, do której przylgnęła większość domów perfumeryjnych (istnieją godne uwagi wyjątki, które mogą powodować zamieszanie). Perfumy i woda toaletowa to dwa z tych poziomów koncentracji. Tytuł mówi Ci o całkowitym stężeniu związków aromatycznych we flakonie, który właśnie masz zamiar kupić.

Poziomy stężenia perfum

– Ekstrakt Perfum (Extrait): Najwyższy poziom koncentracji, zwykle sprzedawany tylko w rodzinach zapachowych z najwyższej półki, takich jak Chanel No. 5. Poziomy koncentracji wynoszą od 15% do 40% zapachu, przy czym 20% jest typowe.
– Perfumy (EDP): Następny najwyższy poziom koncentracji zapachu, Perfumy i wody perfumowane (https://louma.pl/kategoria-produktu/perfumy-damskie/wody-perfumowane-damskie/) są czasami mylone, ponieważ drugi termin zawiera słowo „perfum” i jest używany tylko przez garstkę firm. Na tym poziomie stężenie zapachu wynosi od 10% do 20%, a 15% jest typowe. Ten poziom jest również czasami nazywany Eau De Perfume lub Millesime. Na przykład House of Creed wydaje prawie wszystkie swoje zapachy w mocy Millesime. Jest to poziom mocy preferowany przez większość klasy wyższej i bogatych gospodarstw domowych. Najlepsze marki zazwyczaj wypuszczają swoje zapachy na tym poziomie koncentracji.
– Woda toaletowa (EDT): Jest to siła większości zapachów, które można znaleźć w domach towarowych odwiedzanych przez klasę średnią (pomyśl J.C. Penney). Typowa woda toaletowa może kosztować od 65 do 95 dolarów, co czyni ją przystępną dla mas. Osobiście staramy się unikać wszelkich Eau de Toilette zamiast preferować Eau de Parfums (patrz wyżej).
– Woda kolońska (EDC): Zazwyczaj są to zapachy typu cytrusowego, które działają dobrze w niskich stężeniach, ponieważ nie mają nut bazowych. Eau de Cologne ma gdzieś pomiędzy 3% a 8% zapachu, przy czym 5% jest powszechne.
– Pryskające i po goleniu: Produkty sprzedawane jako wody po goleniu lub rozpryski mają bardzo mało zapachu i szybko zanikają, ponieważ poziom koncentracji związków aromatycznych wynosi tylko 1% do 3%.

Eau de parfum i eau de toilette i czasami: nakładanie się na siebie różnych domów perfumeryjnych

Problem z zakresami stężenia perfum polega na tym, że niektóre domy perfumeryjne nakładają na siebie ich definicje. Prowadzi to do ciekawego dylematu, w którym Eau de Toilette jednego domu perfumeryjnego może być w rzeczywistości silniejsze niż Eau de Parfum innego domu perfumeryjnego.

Jeśli jednak zapamiętasz te dwie zasady, powinieneś sobie poradzić:

Eau de Parfum zawsze będzie miało wyższe stężenie i większą wartość niż Eau de Toillette w ramach tej samej linii zapachowej. Na przykład Chanel No. 5 Eau de Parfum będzie droższe i wyższej jakości niż Chanel No. 5 Eau de Toilette. Należy się spodziewać, że zapłacimy za nią więcej pieniędzy.

Poziomy koncentracji pomiędzy różnymi domami perfumeryjnymi mogą się różnić, tak że Eau de Toillette wyższej jakości firmy butikowej może mieć większą koncentrację zapachu niż Eau de Parfum konkurenta. Używając tego samego przykładu, możliwe jest, że woda toaletowa Chanel No. 5 ma większą koncentrację niż Eau de Parfum jakiejś taniej marki sklepowej. Oryginalne wody perfumowane znajdziesz w sklepie Louma.pl – https://louma.pl/kategoria-produktu/perfumy-damskie/wody-perfumowane-damskie/

Przykład eau de parfum w porównaniu z eau de toilette

Najlepszym sposobem, aby zrozumieć Eau de Parfum vs. Eau de Toilette jest przyjrzenie się obu tym zapachom w ramach jednej rodziny zapachowej. Posłużymy się znanym na całym świecie Chanel No. 5.

Chanel No. 5 Perfumy

Jest to butelka Chanel No. 5 w jego najbardziej skoncentrowanej formie, czyli Parfum. Butelka o pojemności 1 uncji kosztuje w Stanach Zjednoczonych 260,00 dolarów. Forma Parfum jest najdłużej trwające, najpotężniejsze stężenie więc to tylko kilka kropli, aby utrzymać zapach na godziny.

Chanel No. 5 Woda perfumowana

Prawdopodobnie najbardziej popularna wersja Chanel No. 5, Chanel No. 5 Eau de Parfum jest drugą najbardziej skoncentrowaną formą klasycznego zapachu. Utrzyma się przez wiele godzin, ale można go rozpylić z butelki zamiast nakładać w kroplach, co czyni go bardziej wygodnym. 3,4 uncji butelka Eau de Parfum kosztuje 115,00 dolarów w Stanach Zjednoczonych.

Chanel No. 5 Woda toaletowa

Wersja Eau de Toilette z Chanel No. 5 kosztuje w Stanach Zjednoczonych 90,00 dolarów za butelkę o pojemności 3,4 uncji. Pochodzi w tradycyjnej butelce lub w wygodnej butelce z rozpylaczem. Jego zapach będzie zanikał znacznie szybciej niż wersja Eau de Parfum, która zanika szybciej niż wersja Parfum, ponieważ zawiera mniej związków aromatycznych.

Chanel No. 5 Dezodorant

Porównywalny pod wieloma względami do zapachu po goleniu lub splash on, spray do ciała miałby najniższe stężenie zapachu i zanikałby szybciej niż wersje Parfum, Eau de Parfum i Eau de Toilette zapachu. W rezultacie, jest to o wiele bardziej przystępne na podstawie jednej uncji. W Stanach Zjednoczonych, 4,2 uncji butelka kosztuje 55 dolarów.

Porównanie kosztów za uncję poziomów koncentracji perfum

Korzystanie z cen detalicznych dla każdego produktu Chanel nr 5, możemy porównać koszt za uncję Parfum, Eau de Parfum, Eau de Toilette, i Body Spray.

Parfum: $260.00 za uncję

Eau de Parfum: $33.82 za uncję

Eau de Toilette: 26,47 dolarów za uncję

Body Spray: 13,10 dolarów za uncję

Chanel Coco Mademoiselle Parfum Les Grands Extraits BottleAmateurs i nie doświadczonych w świecie high-end zapach często popełniają błąd myśląc, że zapłacili pewną cenę za butelkę ich ulubionego zapachu. Nieco popularny początkujący recenzent luksusowych zapachów na YouTube, na przykład, niedawno narzekał, że zapachy Creed były zbyt drogie, wahając się od 270 do 300 dolarów za 4 uncje butelki. Nie zrozumiał, że prawie wszystkie zapachy Creed są wypuszczane w mocy Millesime, czyli Eau de Parfum. Nie można go porównać do Eau de Toilette w mid-tier domu towarowego, ponieważ jest porównywanie jabłek do pomarańczy.

To jest powód, dla którego produkty takie jak Chanel Les Grands Extraits Bottles są tak wielką sprawą dla miłośników zapachów i kolekcjonerów luksusu. Są to butelki o pojemności od 7,5 uncji do 30 uncji skoncentrowanego parfum – prawdziwego towaru. Dlatego właśnie kosztują od 1700 do 3200 dolarów!

Inne czynniki wpływające na to, jak długo zapach utrzymuje się na skórze, oprócz poziomu stężenia eau de parfum i eau de toilette

Istnieją dwa inne główne czynniki, które określają, jak długo zapach będzie trwać na ciebie oprócz wyboru Eau de Parfum i Eau de Toilette. Są to:

– Zapachy mają tendencję do szybszego blaknięcia na suchej skórze, ponieważ są mniej nawilżone. Ci z naturalnie wilgotnej lub tłustej skóry będzie nosić zapach lepiej, ponieważ zapach może rozproszyć się na chemii ciała.
– Mieszanka górnych nut, środkowych nut (czasami nazywanych nutami serca) i nut bazowych używanych przez perfumiarza w samym zapachu.

Nie pokazuj swojego braku doświadczenia, odnosząc się do „perfum” jako zapachu dla kobiet i „wody kolońskiej” jako zapachu dla mężczyzn.

Nie ma pewniejszego sposobu, aby pokazać, że nie wiesz, o czym mówisz, niż jeśli odnosisz się do „perfum” jako zapachu dla kobiet i „wody kolońskiej” jako zapachu dla mężczyzn. Chociaż prawdą jest, że przemysł perfumeryjny zazwyczaj wypuszcza bardzo mało zapachów w formie Eau de Parfum lub Parfum dla mężczyzn, ponieważ większość zapachów to Eau de Toilette lub Cologne, nie można używać tego wyrażenia jako ogólnego wskazania płci, do której zapach jest sprzedawany.

W rzeczywistości, w przypadku większości domów perfumeryjnych z wyższej półki, zapachy są unisex. Dopiero w XX wieku marketingowcy zaczęli lekko podrasowywać formuły i przekonywać mężczyzn i kobiety, że nie powinni nosić tego samego zapachu. Creed, Bond No. 9 i wiele innych kreacji, np. autorstwa słynnego projektanta Roja Dove, są unisex.

Materiał partnera

Tags from the story
,