Co dają pozytywne opinie Google i jak je zdobyć?

google opinie
Walka o klienta toczy się obecnie przede wszystkim w internecie | fot.: materiał partnera

Opinie Google to ważna informacja dla potencjalnych klientów, którzy chcą kupić dany produkt lub usługę. Dzięki recenzjom innych kupujących mogą oni szybko przekonać się, czy dana firma jest warta zaufania. Jak zadbać o pozytywne opinie w Google?

Walka o klienta toczy się obecnie przede wszystkim w internecie. Dotyczy to nie tylko firm, które działają wyłącznie w sieci, ale również tych stacjonarnych. To właśnie w sieci klienci szukają informacji o usługach i produktach, wymieniają się też opiniami na ich temat. Każda firma powinna więc dbać o swój wizerunek i starać się o pozytywne komentarze, które wzbudzają zaufanie i zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Wiele osób zwraca uwagę na opinie publikowane w wizytówce w Google. Na czym to polega?

Czym są opinie Google?

Usługa Google Moja Firma przeznaczona jest dla przedsiębiorców – zarówno małych, jak i dużych firm. Umożliwia ona m.in. publikowanie przez internautów opinii na temat danej firmy w wizytówce Google. Usługa jest darmowa, dlatego każda firma, której zależy na obecności w internecie i przyciągnięciu potencjalnych klientów, powinna zadbać o to, aby klienci publikowali tutaj pozytywne opinie. Recenzje wystawiają klienci, którzy skorzystali z danej usługi lub kupili produkt i chcą podzielić się swoją opinią z innymi internautami. Dzięki temu, że bardzo często wpisujemy w wyszukiwarkę Google nazwę danej firmy, od razu możemy trafić na recenzje, co sprawia, że pozytywne opinie Google mogą przyciągnąć nowych klientów. 

Należy jednak pamiętać, że osoby, które są zadowolone z danej usługi lub produktu, rzadziej dzielą się swoją opinią, niż osoby, które nie są zadowolone. Warto więc monitorować sytuację i zadbać, by pozytywne opinie dominowały w wizytówce Google i zachęcały do skorzystania z oferty, zamiast do tego zniechęcać. Po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy firmy wizytówka wyświetla się w panelu bocznym. Znajdują się tu podstawowe informacje o firmie, czasem też zdjęcia. Jest również średnia ocena i liczba wystawionych opinii oraz treść poszczególnych opinii, które pozwalają internautom sprawdzić, czy firma jest godna zaufania. Opinie Google mają więc ogromny wpływ na to, czy dana osoba zdecyduje się skorzystać z oferty firmy.

Dlaczego warto mieć pozytywne opinie w Google?

Opinie Google to szybkie źródło informacji, które pozwala internautom podejmować decyzje zakupowe bez konieczności szukania informacji w mediach społecznościowych, czy na forach, co zajmuje dużo czasu. Dlatego internauci chętnie korzystają z opinii Google. Im więcej pozytywnych opinii, tym większe zaufanie klientów, a przy tym bezpłatna reklama dla firmy umiejscowiona w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Firma, która ma wiele pozytywnych opinii, ma większą szansę na to, że internauta zdecyduje się skorzystać z jej oferty niż firma, która nie ma wizytówki Google lub ma niewiele pozytywnych komentarzy. 

Dzięki opiniom można też popracować nad jakością swoich usług. Jest to bowiem cenna informacja zwrotna od klientów, która pozwala zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Nawet negatywne opinie są cenne, ponieważ dzięki nim można dowiedzieć się, co nie odpowiada klientom. Najlepiej jednak pilnować, aby było ich jak najmniej, gdyż mogą negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Warto też pamiętać, że dzięki opiniom można budować pozytywne relacje z klientami. Na opinie można odpowiadać, co jest sygnałem dla klientów, że liczymy się z ich zdaniem. Opinie Google są więc ważnym elementem kształtowania wizerunku swojej firmy w internecie.

Jak zdobyć opinie w Google?

Wielu klientów chętnie wystawia opinie w Google. Jednak nie każdy wie, że ma taką możliwość, przez co zostawia swoją opinię dla siebie, nawet jeśli jest ona bardzo korzystna. Nie każdy przedsiębiorca ma też wizytówkę w Google, więc klienci mogą nie sprawdzić, jak to wygląda w przypadku Twojej firmy, jeśli nie poinformujesz ich, że wystawienie opinii jest dla Ciebie ważne. Do wystawienia recenzji najlepiej zachęcać od razu po skorzystaniu z usługi, czy dostarczeniu produktu do klienta. Im szybciej klient wystawi opinię, tym większa szansa, że będzie pamiętał szczegóły transakcji i napisze coś więcej, niż standardowe “polecam”. O wystawieniu rekomendacji najlepiej przypomnieć za pomocą maila. 

Informację o wizytówce Google warto też umieścić w widocznym miejscu na swojej stronie internetowej. Warto też komentować opinie klientów, nawet jeśli miałoby to być zwykłe “dziękuję”. Dajesz w ten sposób do zrozumienia, że zdanie klientów jest dla Ciebie ważne i reagujesz na bieżąco na ich potrzeby. Jeśli chcesz zdobyć więcej pozytywnych ocen, możesz skorzystać z usługi kupna opinii, dzięki czemu szybciej pozyskasz nowych klientów i zadbasz o pozytywny wizerunek firmy w internecie. Pozytywne opinie, które zawierają szczegóły dotyczące transakcji, są dla klientów najbardziej wartościowe i to właśnie one mogą przesądzić o tym, czy potencjalny klient zechce skorzystać z Twojej oferty. Lakoniczne komentarze typu “super, polecam” nie mają takiej wartości, ponieważ nie dostarczają konkretnych informacji i mogą być dla klientów mniej wiarygodne.

Materiał partnera

Tags from the story
,