Czym powinien cechować się dobry sklep internetowy?

Ze smartfonem na zakupach
Uruchomienie programu lojalnościowego umożliwiające zbieranie punktów, które można potem zamienić na nagrody, stanowi interesującą i skuteczną zachętę dla klientów. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Sprzedaż online z każdym rokiem rozwija się w sposób coraz bardziej dynamiczny. To wygodna forma robienia zakupów, która daje dodatkowo gwarancję zwrotu towaru bez konieczności podawania przyczyny. Czym powinien cechować się dobry sklep internetowy? W jaki sposób może przyciągnąć klientów?

Aspekt pierwszy: przejrzystość i łatwość obsługi

Intuicyjna obsługa, łatwość wyboru koloru i rozmiaru produktu oraz dokładna specyfikacja towaru znacząco ułatwiają zakupy i zachęcają do ponownych odwiedzin, podobnie jak duża liczba zdjęć sprzedawanych produktów. Dużym powodzeniem cieszą się również krótkie filmiki ukazujące przedmioty w kontekście ich naturalnego użycia. Tego typu filmy stosują często branże odzieżowe, jubilerskie, ale także sprzedawcy sprzętu AGD i RTV. Tworzeniem profesjonalnych sklepów internetowych zajmuje się firma https://coolbrand.pl/woocommerce-profesjonalne-sklepy-internetowe/.

Aspekt drugi: szereg różnych form płatności

Istotna jest tu możliwość zapłaty za zakupione produkty w formie przedpłaty (zarówno kartą kredytową, debetową, BLIK-iem, poprzez PayU, ale również poprzez szybki przelew bankowy), jak też wysyłki za pobraniem (przy płatności gotówką przy odbiorze). Im więcej płatności jest do dyspozycji, tym większa szansa, że klient sfinalizuje transakcję.

Aspekt trzeci: różne formy wysyłki towaru

Część klientów preferuje odbiór przesyłki w Paczkomacie, inni z kolei w urzędzie Poczty Polskiej lub w Kiosku Ruchu. Niektórzy, szczególnie ci pracujący zdalnie, wolą otrzymać paczkę do rąk własnych od kuriera na adres domowy. Różni są klienci, różne też są ich potrzeby. Sprzedający powinni dopasować formy dostawy do preferencji odbiorców.

Aspekt czwarty: newsletter uprawniający do zniżki na pierwsze zakupy

Newsletter ułatwia informowanie klientów o pojawiających się w sklepie nowościach, a także może uprawniać do rabatu na pierwsze zakupy. Stanowi przypomnienie odbiorcom o istnieniu sklepu, o nowych kolekcjach i zachęca do wejścia na stronę. Stosując newsletter w swoim sklepie, należy pamiętać o pozyskaniu niezbędnych zgód na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych – zgodnie z RODO.

Aspekt piąty: program lojalnościowy

Uruchomienie programu lojalnościowego umożliwiające zbieranie punktów, które można potem zamienić na nagrody, stanowi interesującą i skuteczną zachętę dla klientów. Może być ciekawym wyróżnikiem dla naszego sklepu oraz stanowić wartość konkurencyjną na rynku e-commerce. Programy lojalnościowe dają szansę sprzedającemu na zwiększenie średniej kwoty koszyka zakupowego klientów, a tym samym – na wzrost przychodów firmy.


Materiał partnera zewnętrznego