Osoby, które chciałaby założyć swój sklep internetowy lub te, które nie są zadowolone z obecnej platformy sprzedażowej, bardzo często szukają nowego oprogramowania. Działanie takie obok pozycjonowania sklepu jest jedną z najważniejszych czynności, jakie należy wykonać, startując ze swoim biznesem. Jakie platformy e-commerce są obecnie najpopularniejsze? Podpowiadamy.
Z jakich platform e-commerce najczęściej korzystają przedsiębiorcy?
Wśród platform e-commerce, które są najchętniej wykorzystywane w Polsce można wymienić WooCommerce, PrestaShop i Shoper. Ta pierwsza jest bezpłatnym rozszerzeniem do WordPress i wykorzystywana jest przez blisko 30% wszystkich sklepów internetowych na świecie. Wiedzie ona prym również na polskim rynku. PrestaShop z kolei to doskonała opcja zwłaszcza dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem biznesu online. Zawiera ona w swojej podstawowej wersji między innymi rozwiązania umożliwiające zarządzanie zamówieniami, płatnościami czy obsługę faktur. Za dodatkową opłatą można ją rozbudować o dodatkowe funkcjonalności. Shopper z kolei zaliczana jest do platform działających w modelu abonamentowym. Również jest łatwa w obsłudze i umożliwia zarządzanie całym procesem sprzedażowym.
Na jakich platformach można wykonać pozycjonowanie sklepu internetowego?
Doświadczona agencja SEO jest w stanie przeprowadzić pozycjonowanie sklepów internetowych niemal na wszystkich platformach. Niektóre z nich jednak posiadają szczególne doświadczenie w optymalizacji i pozycjonowaniu sklepów internetowych na niektórych platformach. Na przykład agencja SEO Widoczni ma spore doświadczenie w pozycjonowaniu e-commerce na wcześniej wymienionych platformach, a także wielu innych.
Jak wybrać platformę e-commerce pod kątem pozycjonowania sklepu internetowego?
Wybierając platformę e-commerce, warto zwrócić uwagę czy jest ona przystępna w kwestii pozycjonowania sklepów internetowych. Podczas doboru odpowiedniego rozwiązania, warto więc sprawdzić aspekty, takie jak możliwość wygenerowania odrębnego adresu URL dla każdej z podstron, modyfikacji tytułu, H1 czy description w panelu, a także ustawienia przekierowań. Ważne również, by można było na niej dokonywać rozbudowy treści, ponieważ jest to jedno z najważniejszych działań, które przeprowadzane jest podczas pozycjonowania e-commerce. Warto również zwrócić uwagę na to, jakie udogodnienia oferuje taka platforma użytkownikom, a więc na przykład możliwość filtrowania produktów.
Ze względu na to, że w pozycjonowaniu sklepów ważne są wrażenia konsumentów, dobrze jest sprawdzić, jak na poszczególnych platformach prezentowane są produkty. Jeżeli nie wiemy jaką platformę e-commerce wybrać, by umożliwiała ona pozycjonowanie sklepu, możemy skorzystać z usług agencji SEO, takiej jak na przykład firma Widoczni. Specjaliści nie tylko doradzą nam podczas wyboru konkretnego narzędzia, ale również pomogą w działaniach mających na celu optymalizację i pozycjonowanie e-commerce.
Materiał partnera zewnętrznego