Według danych udostępnionych przez Polski Związek Motorowy na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów, wśród 20 najchętniej wybieranych przez Polaków w ubiegłym roku samochodów znalazło się aż 5 modeli Toyoty – Yaris, Corolla, Aygo, RAV4 oraz C-HR.
Z tak dużą liczbą reprezentantów, Japończycy okazali się zdecydowanym liderem zestawienia. Wysokie pozycje aut Toyoty nie powinno jednak dziwić, bo marka od dawna jest synonimem niezawodności, wytrzymałości i niskiej utraty wartości. Do zakupu używanego auta z japońskiej stajni może też skłonić program Toyota Plus, w ramach którego w salonach dilerów mamy szansę kupić egzemplarze z drugiej ręki, ale posiadające certyfikat kontroli jakości i objęte gwarancją. Jakie modele znajdziemy w tej ofercie?
Toyota Auris
To zdecydowanie jeden z najbardziej udanych kompaktów z napędem hybrydowym. Model dobrze znany polskim kierowcom, od lat utrzymujący się w czołówce najpopularniejszych reprezentantów autosegmentu C. W programie Toyota Plus najtańsze egzemplarze Aurisa można kupić za nieco ponad 40 tysięcy złotych. W salonie Toyota Cygan ceny 2- lub 3- letnich wersji hybrydowych rozpoczynają się natomiast od 65 tysięcy.
Toyota Aygo
Toyota Aygo to niekwestionowany lider segmentu najmniejszych kompaktów w naszym kraju – ma w nim udział na poziomie około 25 procent. To wynik przede wszystkim niezawodności i funkcjonalności, które idą w parze z przystępną ceną. W programie Toyota Plus roczne lub dwuletnie egzemplarze można kupić w cenie poniżej 40 tysięcy złotych.
Toyota Yaris
To kolejny model z japońskiej stajni, który zdominował swój segment. Według raportu SAMAR, Toyota Yaris z ponad 5 tysiącami rejestracji w 2020 jest czołowym graczem na rynku średnich kompaktów. Ostatnia generacja tego modelu to wręcz idealne auto na trudne czasy. Funkcjonalne i niezawodne, a dzięki jednemu z najlepszych na rynku napędów hybrydowych – również niskoemisyjne i tanie w eksploatacji. W Toyota Plus stosunkowo nowe, maksymalnie 2-letnie egzemplarze można nabyć za niespełna 40 tysięcy złotych.
Toyota Corolla
Jeden z mocniejszych graczy autosegmentu C, sprzedający się w Polsce w liczbie około 7 tysięcy egzemplarzy w Polsce. Jak na standardy swojego segmentu, Toyota Corolla jest dość sporym autem, przez co doskonale sprawdza się jako auto nawet dla nieco większej rodziny. Jej wykorzystanie w tym charakterze ułatwia na pewno niska awaryjność oraz wysoki stopień bezpieczeństwa. Cena nie powinna też być przeszkodą w zakupie – 5-letnie egzemplarze w programie Toyota Plus można kupić nawet za niecałe 50 tysięcy.
Toyota Camry
Zostawiamy kompakty i przenosimy się do segmentu E. Toyota Camry to światowy lider wśród średniej wielkości sedanów. Ostatnia generacja modelu na to miano zapracowała przede wszystkim komfortowym, przestronnym wnętrzem, niezawodnością, eleganckim wyglądem i bogatym wyposażeniem. Uwagę zwraca też wydajny napęd hybrydowy. Korzystając z programu Toyota Plus, możemy kupić ją już za nieco ponad 100 tysięcy złotych. Ciekawostka. Klienci salonu Toyota na Jagiellońskiej w Warszawie do wyboru mają też wersję cabrio Camry Solara z 2006 za niecałe 29 tysięcy.
Toyota Avensis
W segmencie D swoją obecność japoński producent zaznaczył Toyotą Avensis. Ten model to propozycja dla klientów szukających mało awaryjnego, spokojnego i przewidywalnego auta średniej klasy. Za jego wyborem przemawiają też przystępne ceny. 5- i 6-letnie egzemplarze w programie Toyota Plus dostępne są już za niespełna 40 tysięcy złotych. Za auto sprzed dwóch lat będziemy zaś musieli zapłacić około 80 tysięcy.
Materiał partnera zewnętrznego